SKRIVA AV SIG LITE SOM ALLA ANDRA

WHAT IS GOING ON WITH YOUR SCHOOL AND STUFF LIKE THAT?
Nästa vecka stängs jag av från Hjalmar Lundbomskolan, För gott! för jag vet att jag inte kommer tillbaka, kanske är sista gången nästa vecka som jag sätter min fot i den skolan, på detdär fula sprickiga golvet som ba skriker av råttpiss... fast näää.. Kommer hälsa på min gamla klass, kommer nog även att kolla när mina gamla klasskompisar tar studenten.
Flyttar vecka 9 in i mitt lilla hus, Huset är på mommos gård, precis breve en sjö och det lilla huset har ett vardags/sovrum, en toalett samt dusch och bastu. Sedan till sommaren då folk försöker få bort sina lägenheter kommer jag kolla om det finns nåmer utav det och om man hittar något bra flyttar jag in i eget.
Känner mig inte ett dugg rädd alls över flytten, första gången nu på väldigt väldigt länge man velat gå till skolan eller längta efter skolan. NTI var som mindre, mer sammanhållining i skolan eftersom att den va mycket mindre, Hjampis har ju typ 3000 klassrum, där kanske dom har ca 20 stycken. Det gillar jag! Längtar som attans efter mina fina och riktiga vänner i Luleå och Piteå. Längtar att få komma igång och bara få vara sig själv!

SOME PEOPLE JUST NEED A HUG, AND IT DOES NOT MATTER IF THEY CAN BE EVIL!

De 2 kommentarerna jag skrev om i ett inlägg här på morgonen, Den personen som skrev det ringde mig idag. Jag antog att personens gårdag hade kanske inte vart på riktigt topp osv.. Men personen ringde och bad om ursäkt. Sa att det kunde vara avundsjuka i det hela osv.. Det tyckte jag va grymt starkt! Under alla mina 5 år har jag aldrig någonsin vart med om att vissa är såna personer. Såklart blev jag arg, Jag är en sån person som kan vara jättesnäll. Men när jag väl blir arg så blir jag arg påriktigt, dock är det inte ofta men kände att jag blev arg och det vände min dag när denna person ringde, så tack för att du bad om ursäkt!

WHY CHECK THE IP-ADRESS?

Vet inte om denna läsare riktigt vart med från starten men somsagt så har jag haft olika bloggar, I den 3e bloggen jag hade ( den bloggen de gick bäst för ) så har jag vart med om en grupp med olika IP-adresser från Kiruna. Dvs, det räknas som nätmobbning när dom går in i grupp. Det har varit en hel del andra olika kriminella händelser i skolan och på fritiden. Jag kollar upp IP-adressen för att jag känner mig säker med det. Javisst, man kan skaffa en slumpmässig IP-adress till sin dator då den visar olika orter hela tiden, Men det landar inte i slump att ca 10 olika IP-adresser som ställer sig i grupp och kränker råkar slumpmässigt hamna på en ort " Kiruna"?
Jag måste även hålla koll på IP-adresserna, en hel del kommentarer jag får in på min blogg kan jag anmäla. Dessutom gillar jag att störa mig på folket i stan och ge reklam om folket till andra i stan, hur fegt det är av dom att skriva in en kommentar anonymt med ett hot i, när den personen kan då kanske gå på samma skola, för Kiruna är litet.. så man kan inte säga att man slösar tid på att ta sig någonstans, Liksom hey! Jag bor mitt i stan, går ni aldrig på stan eller? Så min åsikt är att jag känner mig trygg och jag är aldrig försenad till att någon gång i mitt liv anmäla en kommentar med hot i eller en grupp som närmobbar. Ni som kanske inte riktigt vet vad mobbning överhuvudtaget riktigt handlar om och inte vet exakt vad man kan bli anmäld över så betyder det typ " psykisk lidande "
MANDEE'S <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker du är superduktig Amanda och jag är glad att du gör något som du mår bra av. Det roligaste av allt med all kritik du får, är att det är patetiska jävla människor som snart är vuxna som sitter och kommenterar och klandrar ner på dig. Ursäkta mig, men det är fan så jävla barnsligt sjukt. Hur t.ex. artonåringar blir så berörda av att läsa någons blogg att dem måste skämma ut sig genom att vara elak. Det är tragiskt och skulle jag få veta vem som skriver och säger vad åt dig hade jag för det första skrattat åt dem för att sedan alltid påminna mig om vilka jävla idioter det är. Det spelar ingen roll vem man är, man ska alltid bli accepterad för den man är och finns det människor som inte blivit uppfostrade till det vet man vilka brister dem har och kommer ha hela livet. Kram

2012-02-15 @ 00:01:36
Postat av: Anonym

Anmäla en kommentar med det enda som kanske kan användas som bevis ett IP adress?



Det är som att gå till polisen, säga att nån sa något kränkande mot dig, och att det enda du vet om honom/henne är att personen kommer från Tex skåne för att du hörde det på dialekten.



Get real.



Visst, om du mår bättre av det fortsätt bara kolla upp dem. Men det är helt onödigt om man vet hur ett IP adress fungerar egentligen :)

2012-02-15 @ 21:27:15
Postat av: Anonym

"Ni som kanske inte riktigt vet vad mobbning överhuvudtaget riktigt handlar om och inte vet exakt vad man kan bli anmäld över så betyder det typ " psykisk lidande " "



Alla vet vad mobbning är, och de flesta har varit med om det. Kanske inte lika mycket som du, men ALLA (med vissa undantag) har varit med om det. Jag har också varit mobbad, flera år i rad. Dag efter dag samma jävla skit. Men på denna blogg verkar det som att du är en av få som har varit ordentligt mobbade. Fast grejen är att du är en av de få som faktiskt vågar snacka om det öppet (någonting att vara stolt över.)Var glad över att du har möjligheten att flytta ifrån skiten, det är inte många som kan.

Jag vet inte riktigt varför jag skriver detta. För jag brukar i vanliga fall bara läsa utan att kommentera. Det kanske är för att jag känner att vissa av dina blogginlägg är orättvis mot de som är mobbade men inte kan göra något. Men det kan också vara för att jag är avundsjuk.

Jag hoppas i alla fall att du får det bättre i Luleå. Ingen förtjänar att bli såhär mobbad. Och du verkar vara en otrolig snäll tjej som faktiskt förtjänar det bättre. :)

2012-02-15 @ 22:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0