Girls will be girls, learn to love



För ett tag sedan så diskuterade jag om en bikinibild som va uppe på face book (såklart) och det va typ 100 likes på den bilden, och hon som la upp den skrev liksom dedär med att provosera osv.. och antar att hon har måånga tjejer som sitter o stör sig efter hennes kropp. Jag själv tycker att kvinnokroppen är vacker, hur den än är, tycker min kropp är vacker och älsar den och andras kroppar fast att jag inte är nöjd med den till 100%. Har själv vart med om tjejer som stört sig extremt på hur man ser ut och som sagt det. Tycker inte det är acceptabelt på något sätt att kränka andra pga. deras egna förtroende efter deras egna kropp. Hur man än ser ut.

Tycker även att man inte ska göra en stor sak av en bikinibild, inte heller underkläder för det täcker exakt lika mycket. Om man nu är så känslig mot en kvinnas bröst eller lättklädda bilder kan man ju alltid gå till kyrkan i täckbara kläder med långa kjolar osv.. istället för att kolla runt på nätet där vart allt finns.

Så enligt min åsikt är det inte den som lägger upp den lättklädda bilden som ska anpassa sig, utan den som kollar på den.. Vad tycker ni? Har jag rätt eller fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0