MISSBRUKET PÅ BUSSEN



Tycker det är sjukt läskigt att åka buss då och då på tidiga mornar (helg) och kväll/natt. Senast i förrgår så såg jag 2 stycken som kom in på bussen i centrum, tyckte dom såg ut som sådana med tanke på stilen dom hade. Gick och satte sig längst bak i bussen, vilket som inte var förvånande för mig. Ena levde om, slog på rutorna och skrek till busschaffören " MEN KÖR DÅ!". Hörde att dom höll på med ett karborreband och eftersom att dom satt bakom mig så speglade det sig i skyltfönstret exakt vad dom höll på med,trots att ena killen förökte lugna ned den andra så var livrädd. Aldrig mera sitta så långt bak i bussen, Dom gick av innan mig, vilket var en otrolig lättnad.

Efter allt jag lärt mig och läst om droger så vet jag vad som kan hända, orolig>stressad>aggresiv, va vad han blev. Om dom hade brytt sig om att andra inte får se och om dom störde sig på att jag satt där..Liksom vet inte vad jag hade tagit mig till... Det är hemskt och tycker det är synd och tragiskt att en människa kan uppfatta livet så hemskt att den ända lösningen är droger, och att dom senare sitter fast i det. Känns som att de flesta inte ens har levt som vi som inte är missbrukare, som att dom inte förstår att perioder är perioder, allt kan inte alltid vara bra, skit i vad andra säger osv... :(

MANDEE'S <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0