+ Epilepsi'N

Tung morgon. Klivit upp vid 7.00 fast att jag har sovmorgon till klockan 10.00. Rasmus har vart hos mig över natten så följde han till Buss stationen. CSN varning har man också fått, för första gången i mitt liv på 3 år. Så måste sköta skolan, läxor, plugga ordentligt till prov och fixa samhälls'en. Ska verkligen göra det bästa ifrån mig, fast att det kan vara svårt att ta tag i en del arbeten.
 
Var ju hos läkaren förra veckan och kollade till min epilepsi för sista gången hos min läkare jag haft sedan jag var ca 8 år. Kändes synd att man var tvungen att byta läkare, för han är verkligen så sjukt bra. Men samtidigt en lättnad till att jag snart är 18 + att han sa från punkt 0 till nu hur jag hade förändrats, hur jag såg ut förr osv.. så blev stolt och kände mig glad. Trileptal och absenor fungerade verkligen inte för mig, fick även en annan slags epilepsi med större krampanfall då jag ibland kunde svimma ( tror jag var 15 år då ) och fick medecinen Keppra, sedan dess har allt vart en dans på rosor. Kommer snart börja ta körkortet, håller på leta jobb och ska få en ny lägenhet. Känner mig vuxen, känns som att jag klarar mitt liv på egen hand (ensam men inte ekonomiskt ännu).
5 dagar kvar, sedan är jag myndig. Känns bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0