+ NI MÅSTE HJÄLPA MIG!

Muhaha, tänkte att ni skulle hjälpa mig med min krönika som kommer läggas ut i någon tidning, vet inte ännu vilken men NÅGON blire, antingen kuriren eller våran skoltidning. Såå...
 
jag jobbar om "pressen bland ungdomar" att man liksom ska komma ut med ett bra betyg, ha ett bra utseende, ha många kompisar osv.. Det jag försöker få fram mest i min text är dock om allas självförtroende, visst går vissa med ett självförtroende som " jag är så jävla snygg och får vem jag vill". Men dom andra som inte är så, som känner sig missnöjda med sig själv. VAD BEROR DET PÅ!?Kan direkt säga att det första som får oss att må dåligt är samhället och det 2a sociala medier som bloggar tex. Kommer ni ihåg då Kissie och många fler bloggare skrev om att ens lår inte fick gå ihop. Om låren gick ihop när man stod upp klassades man som "tjock"
 
Sedan finns det ju reklamer på tv, tv-shop utgår ifrån att man ska köpa någon grym maskin för att förlora kilon samt att jag senast idag såg att dom har börjat med en diet där man dricker en vätska ( kallar det fan inte kosttillskott ) som är i en minimal liten flaska, ca 5 cm hög, och det mina vänner ska man dricka istället för att äta mat.
 
Så ge mig nu lite inspiration som jag kan ta fram i tidningen, Vad tycker du är viktigt att ta fram kring dethär ämnet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0