+ SPÄRRA INTE IN ETT FÖRHÅLLANDE

Ett förhållande är ingen lek, det hamnar om 2 älskvärda personer som ni alla vet. Man ska varken ge för mycket eller för lite. Men viktigast av allt (vad jag tror) är att man inte bor ihop.
 
+Jag och Rasmus har nu varit tillsammans i ca 6 månader ( med en sammanlagd tid i 8 månader ). Han bor i Piteå och jag i Luleå och vi träffas oftast bara på helgerna med tanke på att vi både har skola, händer ibland att jag åker över en veckodag då jag har 3 dagar sovmorgon. Tycker det är bra till att börja med. Vart så ett bra tag nu och jag är fortfarande lika kär som i början, kan fortfarande känna mig blyg/generad med honom i vissa tillfällen.
 
Allt det har nog med att vi inte träffas så pass ofta ( eller är det ofta? ) Vet några i min ålder som i princip bor tillsammans, eller umgås dag ut och dag in. som om man är 40 år gamla. Man ska inte kasta sig in i ett förhållande. Ta det lugnt. Visst kan det hålla länge men just dom små bråken över såå små saker kan bli så stora och jobbiga. det är väl ändå inte ok?
 
+Har även kompisar som spärrar in sin partner. Dom får knappt göra något för att den ena är orolig över det ena och det andra. Visst kan det slå mig en tanke av " tänk så duger jag inte". Det händer dock inte alls ofta att jag tänker så men just den oron kan väl alla ha och det betyder bara att man älskar och bryr sig.
Men om det går överstyr till tex " min pojkvän får inte ha någon kontakt med en annan tjej! " DET är fel om något.
 
Jag har jättemånga killkompisar och jag vet att Rasmus också har kontakt med tjejkompisar men för det så blir ju inte jag sur sålänge jag vet att inget har hänt mellan dom/att dom är bara kompisar. Det är helt naturligt att kolla på andra killar och tjejer, är liksom en sida vi alla har.
 
Låt inte den du är tillsammans med styra över ditt liv, det är ditt liv och det är ok att skriva med vilka kompisar man vill sålänge man inte stöter eller om det vart något ex osv.. Slipp dom små bråken som är så jävla onödiga och njut av dom få stunderna ni är lyckliga iställlet. Annars blir det bara knas!
 
OBS! dehär är bara vad jag tycker. det står jag för och stör mig verkligen på personer som drar bort sin pojk/flick-vän från kamrater pga. oro. Har jag rätt? Har jag fel? vet inte.. men nog har man lärt sig mycket över vad man sett.. Måste även säga att jag tycker synd om vissa förhållanden.. tror ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0