+ Varför jag flyttade!

 
för ca 9 månader sedan flyttade jag till Luleå från Kiruna. Tycker det är otroligt tungt att prata om, känns bara som att man vill ljuga eller berätta 5% av det som hände. Eftersom att jag aldrig vill prata om detta blir folk allt mer nyfikna, liksom vem hoppar bak ett år i skolan sådär helt plöstligt? Jag flyttade från Kiruna till Luleå pga. att jag hade det tungt i min förra skola där jag blev trakasserad av äldre i gäng dagligen ( ett och ett halvt år).
 
I början tänkte jag "dom är bara avundsjuka", trodde även dom skulle sluta om jag ignorerade det dom skrek till mig, men det fortsatte bara. Dag ut och dag in. Kunde vara allt från att jag såg ut som en hora till att jag hade fula skor eller såg ut som en panda med mitt smink. Visst kränkte det mig. Men såg det alltid som en tävling ,så jag skrek tillbaka en dag för att jag verkligen blev så arg. Men det fortsatte även fast att jag sa åt dom.
 
Det i skolan verkade inte räcka efter ett tag så dom började även kommentera på min förra blogg. Därför jag bytte till denna. Skolkade inte EN endaste dag förstå året men i 2an så kände jag att jag inte ville gå till skolan och när jag väl var i skolan så var jag tvungen att gå omvägar för att slippa se dom och för att undvika deras skrik om min kropp.
 
I slutet var det den tyngsta perioden i hela mitt liv, kände BARA att jag ville sova dagarna bort. Mina föräldrar blev ju såklart fundersamma och då jag berättade det till dom ville dom först nog inte riktigt inse vad som hände men sedan sa jag att jag kommer hoppa av skolan ifall det är så att jag inte fick flytta.. och då insåg dom att det var problem i skolan så berättade de flesta som hade hänt till dom.
 
Var livrädd när jag flyttade till Luleå, visste inte om det skulle vara samma sak som på förra skolan. Men var helt tvärtom. Fick underbara klasskompisar ( hade det innan också men pratade knappt med dom) och den nya skolan känns som en extra familj för mig. Är oerhört tacksam för all den hjälp jag har fått.


MANDEE'S

Kommentarer
Postat av: Elin Nedlund

Jag finns här för dig till 100%, har varit med om exakt samma saker sen jag började 3an så jag vet vilket helvete det är. Gäller bara att vara stark och stå på sig. Idag vill man bara spotta på idioterna som fick en att känna sig värdelös, skrattar åt att jag vet vilket helvetes liv dom har framför sig. Nä usch ska inte skriva mer.. Någon kanske blir sårad. Men som sagt, jag finns här för dig Amanda!

2012-10-25 @ 22:27:49
URL: http://Miichelin.blogg.se
Postat av: Mia

Jag har varit med om samma sak under högstadiet, ända från 7:an till 9:an.. Pratade även med skolan men de gjorde ingenting i princip.. Sen till gymnasiet så flyttade jag till Kalix för att slippa allt och börja om på nytt med mitt liv, för att börja må bra igen osv. Det är det bästa beslutet jag någonsin tagit!

2012-11-04 @ 18:24:52
URL: http://Miizing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0