Detta med att redigera bilder!

Dethära med att redigera bilder är något som vissa ser negativt, det ska vara naturligt och man ska inte behöva redigera bilder om man är en bra fotograf, Kan hålla med om att inom fotograf-yrket så ska man kunna ta en bra bild utan att redigera den. Men om man är en vanlig person som gillar att fota då?
Men jag sitter dagligen och redigerar bilder pga att jag tycker att det är roligt, ser det lite som konst, som illustration. Dock redigerar jag aldrig mina läppar,bröst,midja osv..Tycker jag är jävligt onödigt med tanke på att man ska accepters sig själv. däremot kontrast,färger, mättnad osv.. är det roligaste EVER att leka med, tex. ta fram ögonfärg eller hårfärg. Dessutom så tycker jag att photoshop och bridge är bland dom "proffigaste" programen, om man kom dom så bör man väl vara stolt över det man kan. eller?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0