Vad tycker ni om utvisningar?

 
 
Tycker detta är så otroligt hemskt och tragiskt att se på, Förstår verkligen inte varför Sverige först tar in invandrare och sedan skickar dom tillbaka inom några år, Vafan är det för mening att få dom hit, tvinga dom till att gå skola, söka jobb och framförallt lära sig det svenska språket om dom inom snar framtid kanske måste fara tillbaka till sitt hemland? Ännu hemskare är då det gäller ett barn, Ett ensamt litet barn som måste lämna sina fötter från Sverige och fara ensamt till ett land av oro och fara. Vad tycker ni om detta klipp eller utvisningar överhuvudtaget? Borde Sverige göra någon slags förändring?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

jag håller med dig! Tycker det är så jävla hemskt. Jag har 2 utländska killar i min klass, de har bott i Sverige i 3 år snart och har kommit hit under extrema förhållanden. Den ena kom utan sin familj från Afghanistan med gummibåt till sverige (!!!) & Den andra har fått fly in i massa olika länder för att ta sig hit.
Nu, efter 3 år så har de fått ett tredje avslag och ska nu ut ur Sverige. De har inte gjort någonting fel och går till skolan varje dag för att de vill lära sig. Den ena har t.o.m flickvän här i Sverige och bor med hennes familj..
Jag tycker det är sjukt. Det är ju trots allt en mänsklig rättighet att få flytta till ett land där man är trygg.

2013-02-20 @ 13:51:20
URL: http://cecil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0