Konspirationsteori 9/11

Har just gjort klart arbetet "konspirationsteorier" i ämnet Historia, Valde 9/11, Var enklast så för mig eftersom att jag är mest insatt på den/dem händelserna.
 
9/11 - World Trade Center (tvillingtornen), Då 2 flygplan åkte in i dom två tvillingtornen i Manhattan,Sägs ha varit en terrorattack som Al Qaida låg bakom. Frågorna som ställs är, " Hur kunde det vara så att tornen inte fall åt sidan utan rakt ned?" , "Var det sprängladdning sedan innan i dom två tornen?", " Är det USAs regering som ligger bakom terrorattackerna pga. att ha en viss anledning till krig eller att komma åt arabländernas olja?"
 
9/11 - Pentagon ("den byggnad där USA:s försvarsdepartement har sitt säte" , wikipedia.org) Då det sägs att det tredje flygplanet åkte in i byggnaden Pentagon som ligger i Arlington County, Virginia. Frågorna som ställs är "varför hittar min inte några flygplansdelar i byggnaden, vem har sagt det?", "Kan det ha varit en Metafor som åkte in i byggnaden?"
 
9/11 - Det fjärde planet som passagerare tagit över (Landade på ett fält utanför Shanksville i Pennsylvania) Frågorna som ställs är: "Finns det spår från planet där? isf, vem säger det och vem säger att det inte finns spår?", "Var det en nödlandning?"

Jag tycker det är mystiskt, misstänktsamt och väldigt konstigt att dom inte ens har kommit fram till vad det VERKLIGEN är som har inträffat och vilka som ligger bakom detta. Personer som inte ens har något med attacken att göra lägger sig i, Vi som tror och tänker lägger oss i pga. att media och information från datorn. Det blir väldigt svårt att lösa något då det finns så många som tror på en sak medans det har hänt något helt annat.
 
Detta med konspirationsteorier är egentligen bara jobbigt, Vi kommer ALDRIG någonsin att klura ut exakt vad som hände såhär några år efteråt händelsen inträffat. Men om jag måste välja vad jag själv tror om 9/11, så tror jag att det faktiskt är USAs regering som låg bakom, Om det nu var sprängladdning i tornen så är det ju såklart någon i landet som lagt det dit också,Då det gäller Pentagon, så tror jag att det inte var ett plan som for igenom, utan tror det var något annat. Då man kollar på ritningar om hur stor skada det skulle bli osv.. kan man se att det hade blivit en större skada än vad det blev, men dessa märken som är på gården utanför pentagon är lite märkliga.
 
 
Vad tror ni själva om detta? eller en annan konsirationsteori, skriv gärna ett inlägg om det eller en kommentar o länka! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0